Veix stardikiirendusel

Kohaliku underground MTB võistluste vanimaid pärle Saku 100 tõi Saku suusaradadele kokku need fanaatikud, kellele see üritus igal aastal korda läheb. Stardikoridori kogunenutel olid kõigil omad sihid. Kes läks poolt maad sõitma, kes kindlasti 100 km läbima. Samuti oli kaalul mahuklubi tiitel, mida meie klubi sel aastal kaitsma asus.

Traditsioonilise Saku 100 raja olemusest sai aimu juba selle aasta esimesel kolmapäevakul. Mets oli parajalt pehme ja imev veel poolteist nädalat enne maratoni. Rajameister Priit avaldas siis arvamust, et kuulsad vesised Veneetsia ja Lenduri singel tuleb välja jätta. Tegelikkus osutus teiseks. Vesi taandus ja Porteri-mehed tegid metsas imetegusid.  Priit läks vist nii hoogu headest rajaaoludest, et venitas ringi tavalise alla 20 km pikkuseliselt veerandsaja kilomeetri pikkuseks ning seda enamjaolt singleid ja alles tekkivaid singleid pidi. Kraaviäärsed soosinglid, kus jändrikud männid, pokud ja kanarbikuvälu ei tahtnud ega tahtnud lõppeda, tekitasid küsimusi raja asukoha kohta. Arutelu endaga, kas kiiremini saab jalgsi või rattal, oli samuti asjakohane.

Tugevad olid need, kes 4 ringi märjas ja kõledas kevadilmas vastupidasid. Kiireim mees oli Haanja RK väsimatu Pait Hirv 4:59:28, kellele järgnesid Märt Küüt (Spordipartner) 5:00:53 ja Raido Kodanipork (Arctic Sport Club) 5:20:21. Meie parimatena olid Veix 15. ja Priit 20.

Naiste kolm parimat olid Greete Steinburg, Jana Matvejeva ja Inge Kool. Meie naised hõlmasid 75 km läbinutena 4. ja 5. koha – Mari ja Jansa. Üllekas oli 50 km läbinuna 7 ja Anneli 8.

Lisaks olid meie omadest rajal noored Kalle ja Janek ning “vanakesed” Ago ja Flash. Noored tegid korraliku sõidu 50 km-l. Agol jäi sõit lühikeseks tänu amordi purunemisele. Flash seikles vaikselt kanarbiku vahel ja pidas vestlust rajameister Priiduga. Ettepanek, et kanarbiku-lõigule panna kaalupiirang 120 kg (ehk suurema massiga inimesele võib see rada jääda viimaseks rajaks millel sõidetakse), vastas Porteri-Priit küsimusega “Kas lõhkusid midagi ära?”

Päeva lõppedes sai keha soojendada mõnusas saunabussis. Teadmine, et mahutiitel sai taaskord kaitstud (seekord piisas 600 km), oli lisaboonuseks – Saku saun ootab taas meie klubilisi.